Maskinmesteren og humanisten

Tekst og foto: Ove Syberg
04-10-2017
 

Kan en maskinmester og en humanist have noget tilfælles? Ja, det har Jacob Juul Petersen og Alexander Overgaard Rasmussen. De ejer i fællesskab Bukephalos Media, der hjælper virksomheder med digitale strategier, marketing og salg på digitale platforme.

Ejerne af Bukephalos Media 

Det hele startede faktisk startede ved lidt af et tilfælde. Alexander havde købt en ny pc i forbindelse med hans daværende firma. Den ville ikke, som han ville, og ved en komsammen, hvor Jacob også deltog, klagede han sin nød. Jacob trådte til og fik pc’en til at fungere.

Dette var startskuddet til det samarbejde, der senere skulle blive til Bukephalos Media.

Hvorfor nu dette ikke særlige mundrette navn til en ny virksomhed? Alexander forklarer, at Bukephalos var en hest, der i gammel tid blev redet af en stor krigsherre, som havde navnet Alexander Den Store. Denne hest udviste venskab, loyalitet og pålidelighed - netop de værdier, som Bukephalos Media sætter i højsædet. Han fortæller videre, at det også er en virksomhed, hvor tingene ikke behøver at gå så hurtigt:

”Vi skal møde vore kunder i øjenhøjde og sikre, at de hele tiden kan følge med i udviklingen af deres markedsføringsprojekt.”

Full-service markedsføringsbureau 

Bukephalos er grundlæggende et full-service markedsføringsbureau, forklarer de begge. De laver alt fra hjemmesider over webshops og arbejder meget med de digitale medier som salgskanaler for kunderne. Ligeledes er tekstforfatning en af deres kompetencer:

”Det er ikke altid bare at sætte en hjemmeside op. Det er ligeså vigtigt at få taget de rigtige billeder og få den helt skarpe tekst sat op. Det er også meget vigtigt at sørge for, at søgeoptimeringen er helt i top,” understreger de.

Alexander forklarer, hvor vigtigt det er at lære kunden at kende. ”Der skal skabes relationer og tillid os imellem,” uddyber han. Herefter lægges en strategi for det fortsatte arbejde, og det skal afspejle præcis hvad det er, kunden har brug for. Hvad skal der til, for at der kan skabes profit på virksomhedens produkter?

”Vi tager simpelthen en debat med kunden om, hvad vej strategien skal pege i retning af. Dialogen fortsætter, til det færdige forløb er på plads.”

Der arbejdes faktisk med alle digitale platforme, fortæller Alexander. Dog bliver hver enkelt case vurderet nøje, og alt efter produkt vælges hvilke platforme, der er de optimale i forhold til at ramme de unikke kundesegmenter.

Bukephalos Media

For travlt til egen hjemmeside 

Jacob og Alexander fortæller, at det faktisk går ret godt med Bukephalos Media. Selv om virksomheden først startede op i december sidste år, har de allerede ret travlt. Egentlig så travlt, at de ikke har fået deres egen hjemmeside helt op at køre endnu. Men som de begge siger: ’’Vi hjælper vores kunder først, så må vores egne ting vente lidt endnu.’’

De forventer begge at de inden for få år skal have ansat personale for at holde trit med kundestrømmen.

Flagesalt fra Portugal sælger de også via egen webshop, og det går faktisk også rigtig godt. Men det er primært for at optimere hele webshop-delen i forhold til at rådgive deres kunder på området. De kalder det for et internt laboratorium. Her kan de følge med i nye salgstrends og i det hele taget forfine denne del af Bukephalos Media.

Det bliver spændende at følge denne nye nordfynske virksomhed.

 

Læs mere

Bukephalos Media