Mange talenter samlet ét sted

Tekst og foto: Ove Syberg
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
09-03-2016

Hvad har en bankmand, en kroejer, en reservedelsforhandler og en møbelhandler til fælles? Det vides ikke, men i denne historie taler vi om én og samme person, der har været så vidt omkring i hans karriere.

Det er indehaveren af Kvalitetsmøbler.dk i Bogense, Flemming Hansen.

En historie om en foretagsom herre, for hvem succesen er selve drivmidlet og hvor branchen egentlig er ligegyldig. I alt fald indtil nu.

 

Fra bank til biler

NEET er kørt en tur til Kvalitetsmøbler.dk på Mejerivej 1 i Bogense. Vi bliver modtaget af ejeren Flemming Hansen, og snakken begynder, efter vi har sat os til rette i et par stole i det store udstillingslokale.

Vi skal dog lidt tilbage i tiden for at få den oprindelige start på karrieren. Flemming fortæller, at han oprindeligt er bankuddannet i daværende Unibank og fortsatte i Nordfyns Bank. Her indskyder han, at denne uddannelse er en grundlæggende faktor for hans succes i erhvervslivet.

Flemming ville være selvstændig og være herre i eget hus. Derfor startede han DK Autodele op i 1996. Her solgte han reservedele til biler – og det var der jo brug for i hele landet. Så det blev til afdelinger i Kolding, Odense, Århus, København, Ålborg og Esbjerg.

Så skete der det, at en af Flemmings gamle kolleger fra banktiden kontaktede ham. Manden er ejer af T. Hansen og ville forhøre sig om Flemmings salg af autodele. Enden på det blev, at T. Hansen købte DK Autodele. Så fra den ene dag til den anden var der rigtig mange penge på kontoen.

 

Stor succes med møbler

Det var for tidligt at gå på pension i en alder af 30 år, så det var på dette tidspunkt, han blev kroejer.

En Per Johnsen kontaktede Flemming flere gange for at få ham med i noget møbelproduktion. De havde talt sammen tidligere, men Flemming var ikke interesseret.

På det tidspunkt hvor Flemming solgte kroen, kontaktede Per ham så igen for at få ham med. Nu indvilligede han i deltagelse i projektet og tog også en pose penge med. Det blev starten på eventyret med egetræsmøbler.

 

Service som kvalitetskoncept

Flemming tog hurtigt over og begyndte at oparbejde det koncept, som er Kvalitetsmøbler.dk’s dna i dag.

For ham er kvalitet en total service over for kunden.

Kommer en kunde ind i butikken, møder de typisk Flemming selv. Han er iført overalls og signalerer, at han faktisk ved noget om det han sælger. Det gør han også, og kunden får en reel vejledning, der afdækker kundens virkelige behov.

Når kunden har besluttet sig, aftales leveringsdato og tid. Det er Kvalitetsmøblers egne chauffører, der leverer direkte til kunden over hele Danmark. Chaufførerne opstiller møbler eller ophænger skabene - alt efter kundens ønsker. Når møblerne er stillet eller hængt op, får de en overfladebehandling og undersøges for eventuelle skader, inden chaufførerne forlader kunden. Som en ekstra service har chaufførerne for eksempel ekstra stole med, så kunden selv kan vælge hvilke stoles mønster i træet, der passer kunden bedst. Der er tre møbelbiler, der kører Danmark tyndt hver dag.

Alle møbler i butikken er fabrikeret i Litauen og kommer direkte i butikken uden fordyrende mellemled. Dette gør, at de kan sælges til en fornuftig pris på trods af den høje servicegrad. Litauen er lig med egetræ, fortæller Flemming, og de leverer nogle fantastiske produkter af høj kvalitet. Flemming uddyber ved at fortælle at det træ møblerne er lavet af, er naturtørret. Normalt er møbeltræ af eg ovntørret, men kvalitet og holdbarhed øges betydeligt ved naturtørring.

En anden ting der er kendetegnet ved Flemmings virksomhed er, at kunden først får en regning, når møblerne er stillet op og godkendt af kunden.

Møblerne leveres fra dag til dag, da alle udstillede varer altid er på lager.

Selv om der er ufatteligt mange møbler og varianter af samme på lager, kan der nogle gange være en kunde, der ønsker noget specielt eller en variant af en vare. Det kan også klares. Vi har et lille møbelværksted, som er i stand til at ændre på møblerne efter kundens ønske.

 

På rette hylde

Flemming fortæller endvidere at det går så godt, at der bare i år er ansat to ekstra medarbejdere, så der nu er ti ansatte.

Lidt eksport har der også sneget sig ind. Der er faktisk mange kunder i Norge, ligesom der er en del svenske kunder. Ja, selv fra Schweiz har der været kunder.

 Flemming har altid været på udkig efter gode forretninger og har været vidt omkring, men nu er han på rette hylde og forventer ikke at skifte branche igen, bedyrer han. For det går rigtig godt, selv om man bestemt ikke kommer sovende til tingene, slutter han.

 

Klik her og læs mere om virksomheden