Brug pengene rigtigt

Tekst: Ide Seidelin
Foto: Ove Syberg
Dato: 05-10-2016

 

”Brug pengene rigtigt” er Peter Rekvads mantra. ”Man skal ikke bruge flere penge på marketing. Man skal bare bruge dem rigtigt”, siger han. Han oplever ofte, at kunderne har svært ved at lave noget, der ikke koster så meget. Ofte er det annoncesælgere, der løber med marketingbudgettet – uden at det store resultat viser sig for virksomheden.

 

Peter Rekvad fra Rekvad Marketing

Gratis rådgivning

Marketingfirmaet Peter Rekvad er nu en del af rådgivernetværket hos Nordfyns Erhverv og Turisme.

Peter har stillet sig til rådighed for medlemmerne i Nordfyns Erhverv og Turisme med op til to timers gratis rådgivning om marketing på det strategiske niveau. ”Jeg vil gerne hjælpe virksomhederne med at tænke lidt alternativt, så de kan spare nogle penge”. Både nystartede og etablerede virksomheder kan benytte sig af tilbuddet. Kontakt vores konsulent Ove Syberg på tlf. 21 17 21 01 eller send en e-mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Hjælpen henvender sig både til virksomheder, som sælger B2B og til virksomheder, som sælger til slutbrugeren. ”Man skal så, før man kan høste,” som Peter udtrykker det. I løbet af to timer vil han afdække virksomhedens umiddelbare behov for at få lavet en egentlig marketingplan og give tips og tricks til at komme videre.

Peter har stor erfaring fra rådgivning af både små og større virksomheder, fx af møbelfirmaet Zederkopf i Fredericia eller det nystartede MV Produkter, som sælger renseprodukter til mursten.

”Jeg har været med siden slutningen af 90erne, hvor der kun var 2000 danske brugere på internettet. Jeg solgte e-mailadresser og domænenavne til virksomheder og lavede helt enkle hjemmesider. Hurtigt røg jeg til reklamebureuet Clockworkers, hvor jeg som kontaktchef kom omkring alle facetter indenfor marketing. Jeg havde også lyst til at vise, at hvis man tvister en idé lidt, kan man få gode resultater”.

Han drev derfor en overgang sit eget firma med smart, vendbart babytøj, som solgtes af 270 sælgere i 10 lande.

 

Peter Rekvad har stor erfaring med marketing

Strategi

Nu tager Peter Rekvad imod sine kunder i sit hyggelige og sjove atelier i Blommenslyst, hvorfra han driver sit firma.

Når han laver en marketingplan, er det ud fra den såkaldte ECO-model, som bl.a. TV2 og mediebureauet OMD Danmark lancerede i 2014. Det er en model, der bygger på den moderne forbrugers købsflow, som drives af den nemme adgang til information på internettet. Det er let at finde produkter på nettet - men hvordan får man forbrugerne til at købe sine produkter og forblive loyale kunder? ”Det er lidt ligesom at drive landbrug”, siger han. ”Først skal du så, og så skal du høste”. Denne nye model tager hensyn til beslutningsprocessen, som den ser ud for den moderne køber.

Peters udgangspunkt er, at der skal laves en overordnet strategi for, hvordan firmaet bedst får solgt sine produkter. ”Uden strategi kan der ikke arbejdes målrettet”. Han har derfor et specialtilbud til de første 10 medlemmer af Nordfyns Erhverv og Turisme, som får lavet en markedsføringsstrategi: 5000,- kr. ekskl. moms (normalprisen er på 16.000 kr.). Vil du høre nærmere om dette tilbud, skal du kontakte Peter Rekvad direkte på tlf. 20 40 76 19 eller e-mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

 

Læs mere 

Rekvad ApS

ECO-modellen

Nordfyns Erhverv og Turismes Rådgivernetværk